Nullam dignissim, ante scelerisque the is euismod fermentum odio sem semper the is erat, a feugiat leo urna eget eros. Duis Aenean a imperdiet risus.
Svetli vam lampica airbaga na instrument tabli? Ne paničite – niste sami. Ovo je jedan od najčešćih problema sa kojima se vozači susreću, naročito kod vozila starijih od 5–10 godina. Ipak, ovo nije kvar koji treba ignorisati.
Airbag sistem je tu da vas zaštiti u najgorim situacijama – tokom sudara. Kada se upali lampica airbaga, to je signal da sistem možda neće pravilno reagovati kada je najpotrebnije. Drugim rečima, u slučaju nezgode, vazdušni jastuci možda se neće aktivirati.
U nastavku objašnjavamo šta sve može uzrokovati ovu grešku, kako se dijagnostikuje, i kako da je rešite bez nepotrebnih troškova.
Kada lampica airbaga (obično sa simbolom sedišta i okruglog jastuka ispred) svetli tokom vožnje, to znači da je dijagnostički sistem vozila registrovao grešku u SRS sistemu (Supplemental Restraint System). To uključuje:
Čim se detektuje greška u bilo kojoj od ovih komponenti, sistem preventivno onemogućava aktivaciju airbaga kako ne bi došlo do neželjene reakcije.
Jedan od najčešćih uzroka, posebno kod vozila koja imaju komande na volanu. Špulna je spiralni kabl koji omogućava vezu između airbaga i ostatka elektronike, i često se haba usled konstantnog okretanja volana. Ako kabl pukne ili izgubi kontakt, lampica će se odmah upaliti.
Ispod vozačevog i suvozačevog sedišta često se nalaze konektori za bočne airbagove i zatezače pojaseva. Pomicanje sedišta (npr. kod usisavanja ili čišćenja vozila) može uzrokovati loš kontakt. Ovo je vrlo čest, ali lako rešiv problem.
Vozilo koristi više senzora da detektuje sudar. Ako neki od njih otkaže – bilo zbog starosti, korozije, ili udara – sistem ne može garantovati bezbednost i signalizira grešku.
U retkim slučajevima, sam “mozak” airbag sistema može imati softversku ili hardversku grešku. Ovo se često događa kod vozila koja su bila poplavljena, havarisana, ili su im zamenjivane elektronske komponente.
Ako je vozilo bilo u sudaru, a airbagovi su aktivirani, mora se zameniti čitav sistem – uključujući airbag, zatezače, špulnu i ECU. Ako se neka komponenta ne zameni ili se ugradi polovna bez resetovanja grešaka, lampica ostaje upaljena.
Ne. Iako vozilo tehnički može da se vozi, airbag sistem verovatno neće reagovati u slučaju nesreće, što može imati ozbiljne posledice po vašu bezbednost. Zato je važno rešiti ovaj problem čim se pojavi.
Prvi korak je povezivanje vozila na OBD dijagnostiku. Ova dijagnostika očitava tačan kod greške koji pokazuje gde je problem. Kodovi mogu ukazivati na konkretan airbag, špulnu, senzor udara, itd.
U našem servisu koristimo profesionalnu dijagnostiku i možemo tačno reći:
Rešenje zavisi od uzroka. Najčešći slučajevi:
Cena varira u zavisnosti od modela automobila i vrste kvara. Na primer:
Tačna cena se određuje tek nakon dijagnostike.
Lampica airbaga nije nešto što treba ignorisati. Iza nje može stajati jednostavan problem poput lošeg konektora ispod sedišta, ali i ozbiljniji kvar kao što je puknuta špulna volana. Najvažnije je da ne odlažete odlazak u servis.
Ako primetite da vam se upalila lampica airbaga, ne rizikujte svoju bezbednost. Posetite ovlašćeni ili specijalizovani servis koji može brzo i precizno da utvrdi uzrok i reši problem.
Imate pitanja ili sumnjate da vaša špulna pravi probleme?
Kontaktirajte nas – pregled i dijagnostika traju svega 20 minuta!